Które owoce i warzywa należy jeść w czasie zimy?

W czasie zimy ludzki układ immunologiczny jest słabszy, przez jesteśmy znacznie bardziej podatni na przeziębienie. Mamy prawo jednak temu zapobiec należycie się odżywiając. Zadbajmy o to, żeby w naszej codziennej diecie znalazły się konkretne warzywa oraz owoce. Niżej dowiecie się, jakie będą najlepsze.

Nasz organizm potrzebuje trafnej ilości witamin, minerałów i innych niebezużytecznych składników odżywczych, by prawidłowo funkcjonować. W czasie zimy nasza wytrzymałość naturalnie się obniża, wobec tego musimy dbać o właściwą dietę, aby nie doprowadzać do częstych przeziębień czy infekcji. Nadzwyczajną rolę grają tutaj warzywa i owoce, które zawierają dużo niezbędnych składników i witamin, jakie mogą nam pomóc w powiększaniu odporności.

Mimo pozorom wybór owoców i warzyw w czasie zimy jest faktycznie spory. Warto nie zapominać o tym, by wybierać produkty, co do których mamy pewność, że są solidnej jakości i pochodzą z naturalnego środowiska hodowlanego. Niestety dużo owoców czy warzyw, jakie jesteśmy w stanie znaleźć w kolosalnych sklepach zawierają materiały chemiczne czy pestycydy, i w szeregu przypadków pozbawione są znaczących wartości odżywczych oraz smaku. Wybierajmy zatem artykuły z pewnych źródeł.

Kupujmy owoce sezonowe, takie jak jabłka lub gruszki. Warto wybierać te, które pochodzą z naszych rodzimych źródeł oraz zdajemy sobie sprawę z tego, że nie zostały poddane żadnym chemicznym procesom. Banany lub cytrusy również obejmują ważne wartości odżywcze, jednakże musimy pamiętać o ich dokładnym umyciu – by przetrwały przewóz powinny być spryskane nadzwyczajnymi substancjami antyseptycznymi.

Oprócz tego jesteśmy w stanie skorzystać z mrożonek, które sami przygotowaliśmy uprzednio – wbrew pozorom nie tracą one własnych wartości odżywczych i smakowych. Nie zapominajmy o orzechach i innych suszonych owocach. Należałoby jednak zatroszczyć się o to, aby nie zawierały one dodatków w postaci cukru czy soli.

Jeżeli gra toczy się o warzywa wybór również jest dość wielki. W czasie zimy perfekcyjne będą warzywa korzeniowe takie jak marchew, buraki, pietruszka, seler, a też warzywa cebulowe (cebula, czosnek, por), strączkowe (fasola, groch, ciecierzyca, soczewica) oraz kapustne (kapusta biała oraz czerwona, brukselka). Możemy przyrządzić z nich właściwie wiele ciekawych potraw i każdego dnia wymyślać pionierskie dania z ich uzupełnieniem. Warto pamiętać także o kiszonkach (kiszona kapusta czy ogórki) – są naturalnym probiotykiem, posiadają mnóstwo witamin oraz soli mineralnych, przez co wzmacniają układ immunologiczny. Najodpowiedniej jeżeli skorzystamy z własnych przetworów.

Jeśli gra toczy się o owoce – unikajmy truskawek. Nieraz są w stanie one pojawiać się na sklepowych półkach, niemniej jednak z pewnością nie pochodzą one z naturalnych hodowli. Unikajmy także pomidorów oraz ogórków – niestety są one sprowadzane z innych krajów, a niejednokrotnie również uprawiane na syntetycznych nawozach, przez co tracą one własne wartości odżywcze. Innym warzywem, z jakiego należy zrezygnować zimą jest szpinak. Chyba, że zamrozimy go letnią porą, kiedy jest jego faktyczny sezon.

Written by Redaktor

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *